Case: Fujitsu – PALAUTE ARJESSA

Yhtenäinen esimiestyöskentely ja hyvinvoiva työyhteisö

”Aiemmassa henkilöstökyselyssä esiin tulleita esimiestyöskentelyn arvosanoja haluttiin nostaa. Esimiestyöskentelymme oli hyvin kirjavaa, eikä yhteisiä pelisääntöjä tai käytäntöjä ollut. Lisäksi halusimme laajentaa Leanin jatkuvan parantamisen kulttuuria myös esimiestyöhön ja johtamiseen”, Fujitsun Laitepalvelun johtaja Juha Kemppainen kertoo. ”Halusimme osallistaa koko henkilökuntamme tähän muutokseen ja tavallaan tästä tuli samalla myös työhyvinvointihanke.”

Palautteenanto johtamisen tueksi

Kehitystä on tapahtunut sekä esimiestyöskentelyssä että viestintäkulttuurissa. ”Olen hyvin tyytyväinen siihen, miten asettamani tavoitteet tälle asiakokonaisuudelle ovat täyttyneet”, Kemppainen kiittelee. ”Lisäksi henkilöstö otti tämän todella hyvin vastaan. Palautteet eivät olleet tunteenpurkauksia, vaan asiallisia ja aiheesta. On hienoa nähdä, miten samalla on syntynyt positiiviseen palautteenantoon kannustava kulttuuri.”

Seitsemän kuukauden aikana henkilöstö on antanut projektiin sovitetun palautteenantojärjestelmän avulla 1200 palautetta.