Case: Kiinteistömaailma – Alan parhaita kohtaamisia ja välittävää johtamista

Selkeää myynnin ja asiakastyytyväisyyden kasvua

”Tekemisen taso on parantunut. Johtajuusvalmennukset ovat olleet tässä keskeisessä asemassa. Kiinteistönvälittäjien kappalemääräinen myynti on kasvanut selkeästi edellisvuodesta. Ketjuyritysten taloudellinen kannattavuus on noussut 2016-2017 aikana. Asiakastyytyväisyys on meille äärimmäisen tärkeä mittari ja tämäkin on parantunut merkittävästi. Mittaamme tyytyväisyyttä asteikolla 0-5 ja muutamassa vuodessa asiakastyytyväisyys on parantunut 4,3:sta jopa 4,7:ään”, Kiinteistömaailman toimitusjohtaja Erkki Heikkinen kertoo.

Fokus tekemisen johtamiseen

Ketjuohjauksen johtajuusvalmennuksissa kirkastettiin strategiaa ja tärkeimmät tekemiset purettiin auki Trainers’ Housen Vaikutuskartan avulla. Franchising-yrittäjien valmennuksissa keskityttiin välittävään johtamiseen.

”Ilman valmennusta olisin tuskin päässyt johtajan polullani näin pitkälle. Parasta valmennuksissa oli tarinoiden ja kokemusten jakaminen ja niistä oppiminen. Koin näiden hetkien aikana monenlaisia tunteita, päällimmäisenä on jäänyt mieleen ilon ja liikutuksen hetket. Koen kasvaneeni sekä johtajana että ihmisenä”, Kiinteistömaailman yrittäjä Carita Piippo kertoo.

Muutosta ihmisten tekemisessä ja ajattelussa

Pulssi toimii viikoittaisten kysymysten lisäksi valmennuksen aiheita vahvistavana työkaluna ja apuna asioiden kertaamisessa. Pulssiin on lisätty muun muassa videoita valmennusten teemoista. Koen tämän erittäin hyvänä muutoksen työkaluna ja tukena”, Heikkinen kertoo.