Case: Marimekko – YHTEINEN B2B-MYYNTIMALLI

Yhteinen B2B-myyntimalli

Keväällä 2013 aloitetun Sisäänostajien Sydämenvaltaus -yhteistyön tavoitteena oli aikaansaada muutos Marimekon B2B-myynnin tekemisessä ja kasvaa ratkaisumyyntiorganisaatiosta kohti konsultoivaa asiakkuudenhoitoa. ”Marimekon työntekijöillä on suuri rakkaus brändiimme. Halusimme kääntää sen rakkauden entistä vahvemmin kaupallisiksi onnistumisiksi. Lähdimme hakemaan myynnin kasvua yhteisen B2B-myyntimallin kautta, jossa nojaudumme voimakkaammin ammattiosaamiseemme ja systemaattiseen tekemiseen”, Marimekon Suomen maajohtaja Lea Aarinen-Koski kertoo.

”Olen ollut erityisen tyytyväinen työkaluihin, joita rakensimme yhdessä. Onnistuimme ennakkomyynnin kasvattamisessa ja osaamisen tasonnosto ja työkalut näkyvät arjen tekemisessä ”, Aarinen-Koski kertoo. ”Yksi mieleenpainuvimmista hetkistä oli Marimekko Training Academyn syntyminen. Saimme yhteistyöltä juuri sen, mitä lähdimme hakemaan ja henkilökuntamme arvosti saamaansa ammattitaitoista valmennusta. Valmentajat ymmärsivät liiketoimintamme lainalaisuuksia ja pystyivät antamaan vinkkejä myös muilta aloilta. Suosittelen Trainers’ Housea vastaaviin muutoshankkeisiin, paremmin ei olisi voinut mennä!” Aarinen-Koski kiittää.