Case: Sokos Hotels – YKSILÖLLINEN MONILLE

Solo by Sokos Hotels

”Solo-hotellimme ovat hyvin yksilöllisiä ja uniikkeja. Halusimme luoda hotelleihimme palveluidentiteetin, joka huokuu Solon henkeä ja joka näkyy asiakkaillemme maailmanluokan asiakaskohtaamisina”, Sokos Hotelsin ketjujohtaja Harri Ojanperä kertoo. ”Jotta tuotekehityksen kautta syntynyt palvelulupaus menisi todella käytäntöön, tarvitsimme osaavan kumppanin auttamaan sen jalkauttamisessa.”

”Valitsimme yhteistyökumppaniksemme Trainers’ Housen, koska Sokos Hotels tarvitsee uudistavaa oppimista ja Jari Sarasvuo joukkoineen on Jack Mezirowin tarkoittaman uudistavaan oppimiseen johtavan diskurssin ja kriittisen reflektoinnin isä ja ykkösosaaja Suomessa”, Ojanperä kiteyttää yhteistyön perustan.

Palvelukonseptointia ja arvojohtamista

Uuden johtamismallin ytimessä oli arvopohjainen johtaminen ja ihmisten osallistaminen. Työntekijöissä haluttiin sytyttää sisäinen kipinä Solon uudesta identiteetistä. ”Aloitimme henkilöstön yhteisellä valmennuksella, jossa ihmiset pääsivät pohtimaan Solon identiteetin näkymistä omassa työssään”, Ojanperä kertoo.

”Tulokset voi käydä katsomassa suoraan vaikka Solo Sokos Hotel Tornista, Aleksanterista tai Paviljongista, huomaat sen kyllä”, Ojanperä kiteyttää.