Case: Askon Group – Strateginen uusasiakashankinnan kumppani

Tulokset yllättivät heti alussa

”Trainers’ Housen aikaansaamat tulokset yllättivät heti alussa. Kokonaismyyntimme on ollut kasvussa. Vaikka investointi oli kohtalaisen suuri, koemme yhteistyön maksaneen jo itsensä takaisin moninkertaisesti. Yhteistyön ansiosta myös tunnettuutemme on kasvanut, kun markkinaan on soitettu laadukkaita puheluita tarjoomastamme”, Askon Groupin toimitusjohtaja Juha Jokinen kertoo.

”Projektin etenemisen seuranta oli esimerkillistä ja raportointi laadukasta. Trainers’ Housella on aktiivinen ote työhön. Tiimin kanssa on ollut miellyttävää tehdä töitä, jokaisen yhteisen hetken jälkeen on inspiroitunut olo. Olemme saaneet uutta virtaa ja energiaa tekemiseen. Kumppanivalintaan vaikutti Trainers’ Housen onnistunut ja sinnikäs myyntityö. Vakuutuimme palveluehdotuksesta ja luottamus heräsi jo myyntiprosessin aikana. Trainers’ House on tunnettu toimija alallaan ja halusimme ripauksen heidän ajankohtaista tieto-taitoaan meillekin. Lopullinen päätös yhteistyöhön lähtemisestä syntyi, kun Trainers’ House avasi toimiston Turkuun ja saimme kutsun käydä paikan päällä tutustumassa ehdotetun tiimin työskentelyyn. Olin vaikuttunut näkemästäni. Henkilökunnan hurmos ja tietynlainen flow tehdä työtä on hämmästyttävää, Jokinen jatkaa.

Lisäresursseja myyntiin ja markkinointiin

”Tarvitsimme myyntiin ja markkinointiin lisäresursseja, erityisesti uusasiakashankintaan. Halusimme työskennellä tehokkaammin ja samalla muokata asiakaspohjaa meille sopivammaksi. Kävimme yhteistyön alussa tarkkaan läpi, mitä kullekin yritykselle voisi tarjota ja mitä olemme aiemmin tehneet vastaavien asiakkaiden kanssa. Määrittelimme, mitä haluamme meistä kerrottavan puheluissa. Tämän pohjalta Trainers’ House räätälöi meille sopivan soittotarinan ja tiimi aloitti työt viikon sisällä.

Työt alkoivatkin vauhdilla. Tiimi sopi ensimmäisten kolmen päivän aikana 15 tapaamista potentiaalisten yritysten kanssa. Soittojen käynnistämisestä oli kulunut viikko ja olin jo käynyt tapaamassa ensimmäistä asiakasta ja tehnyt ensimmäiset kaupat. Tämä oli fantastista. Lupaus puheluiden laadukkuudesta ylitti odotuksemme. Alamme on tekninen ja monimutkainen – riippuu paljon asiakkaasta, millaista ratkaisua tarjoamme. Trainers’ Housen tiimi osasi käydä keskusteluja asiakkaiden kanssa sellaisella tasolla, etteivät he kysyttäessä lainkaan tunnistaneet, ettei henkilö olisi meillä suoranaisesti töissä. Palautteiden perusteella asiakkaille jäi hyvä mieli puheluista ja tiimi sai kiitosta ammattitaidostaan”, Jokinen kommentoi.

Uusista asiakkaista strategisiin asiakkuuksiin

”Yhteistyön edetessä totesimme, että uusasiakashankintaprojektin jälkeen halusimme vielä kehittää yhteistyötä valittujen asiakkaidemme kanssa. Otimme yhteistyöhön mukaan Trainers’ Housen muutostukitiimin auditointisoitot, jotka aloitettiin strategisille asiakkaillemme. Soitoissa asiakkailta kysyttiin kuulumisia ja pyydettiin palautetta yhteistyömme syventämiseksi. Palautteista koostettiin lämpökartta, joka purettiin auki Trainers’ Housen järjestämässä työpajassa. Työpajan aikana rakensimme yhdessä asiakaskohtaisia kehittämissuunnitelmia. Nämä eivät jääneet ainoastaan työpajaan, vaan sparrailimme suunnitelmien toteutumista yhteistyön edetessä.

Suosittelisin Trainers’ Housea uusasiakashankinnan kumppaniksi ehdottomasti muillekin. Yhteistyössä ylitettiin odotukset ja mielikuva Trainers’ Housesta on erittäin hyvä sekä porukka osaavaa”, Jokinen kiittää lopuksi.