Case: Atria – WAY OF WORK

Uusiutuva Atria

Atria-konsernin strategia rakennettiin vuonna 2012 ja se sisälsi kolme teemaa: kaupallisen erinomaisuuden, tehokkaan toiminnan ja yhteiset toimintatavat. Koimme kaikissa maissa tarvetta yhteiselle arvopohjalle ja työskentelyä ohjaaville periaatteille. Tämän pohjalta käynnistimme Atria Way of Work -hankkeen, jonka tavoitteena oli luoda konsernillemme yhteiset kansainväliset toimintatavat”, Atria Suomen toimitusjohtaja Mika Ala-Fossi kertoo.

Atria Way of Work

Vision lanseerauksen yhteydessä jokainen atrialainen sai mahdollisuuden osallistua yrityksen arvojen ja yhteisten toimintatapojen määrittämiseen. Lähes 3 000 tuotantotyöntekijää ja toimihenkilöä, eli noin 75% yrityksen henkilöstöstä, osallistui alkuvaiheen arvojen määrittämiseen. Tästä muodostui myös Atria Suomelle vahva yhteinen arvopohja, johon voimme aina yhdessä palata”, Ala-Fossi jatkaa. ”Tämä prosessi, miten näitä asioita nyt pohditaan, on uudenlaista Atriaa. Saimme, mitä halusimme. Trainers’ Housen tapa paketoida asia ja kuljettaa prosessia oli hyvä. Tavoitteena oli tiiviimpi Atria, ja nyt ollaan matkalla sitä kohti”, toteaa Atria Oyj:n toimitusjohtaja Juha Gröhn.