Case: Audi – TEKNISTÄ ETUMATKAA

Ostokäyttäytymisen muutos

Jopa 98 % uusista Premium-autoista myydään tehdastoimituksina, täysin räätälöitynä asiakkaan tarpeen mukaisesti. ”Uudenlainen ostokäyttäytyminen asettaa myyntityölle uudenlaisen vivahteen. Se määrittelee, millä keinoilla myyjä pääsee asiakkaan maailmaan sisälle ja ymmärtää tämän todellisen tilanteen ja tarpeen”, kertoo Janne Hällfors, Audi Finlandin markkinointipäällikkö.

Customer delight – asiakkaan ilahduttaminen kaikilla tasoilla

”Kehitystä on tapahtunut kaikilla myyntiprosessin osa-alueella ja jokainen niistä on noussut merkittävästi. Olemme saaneet kasvatettua markkinaosuuttamme ja mikä tärkeintä, kaikki asiakastyytyväisyyttä kuvaavat mittarit ovat nousseet merkittävästi ”, kuvaa Hällfors tyytyväisenä. ”Asiakastyytyväisyydessä olemme ohittaneet muut pohjoismaat ja Suomessa olemme Euroopan laajuisesti mallikelpoinen maa, jossa hoidamme asiat esimerkillisesti”, kertoo Hällfors.

”Kaikki, mitä Audilla tehdään, pohjautuu arvoon ”Teknistä etumatkaa”, joka jakautuu kolmeen osa-alueeseen: urheilullisuus, hienostuneisuus ja edistyksellisyys. Tätä toteutamme kaikessa asiakas- ja myyntityössämme”, päättää Hällfors.