Case: Canon – Etämyynnissä onnistuminen

Suoramyynnin ja jälleenmyynnin etävalmennus

Canonin suoramyynnille ja jälleenmyynnille järjestettiin etävalmennusta liittyen etämyynnissä onnistumiseen.

”Suoramyynnin etävalmennuksesta pidettiin todella paljon, kuten varmasti valmentaja itsekin saamastaan välittömästä palautteesta havaitsi. On paljon asioita, joita meidän väen tulisi tällä kokemuksella tiedostaa ja tietää, mutta valmentaja osasi hienosti kerrata kaikki tärkeät asiat. Hän osasi muutenkin todella hyvin tempaista kaikki mukaansa omalla tyylillään. Eräs osallistuja totesi etävalmennuksen olleen parempi, kuin moni kahden päivän kestoinen f2f-valmennus.

Valmennuksen jälkeen kerroin täällä meillä sisäisesti, että tulevaa jälleenmyyjien etävalmennusta voi ihan huolella hehkuttaa etukäteen ja nostaa osallistujien odotusarvot korkealle”, Canonin myyntijohtaja Simo Pöllänen kertoo.

”Sain jälleenmyynnin etävalmennuksen jälkeen osallistujilta poikkeuksetta hyvää palautetta. Etämyyntiin liittyvästä valmennussisällöstä on todella paljon hyötyä tämän hetkisen poikkeuksellisen tilanteen jälkeenkin. Mielestäni tämä toimi erinomaisena esimerkkinä siitä, että asiat voi toden totta hoitaa hienosti myös etänä. Kaksi kahden tunnin valmennusosuutta päivän aikana oli mielestäni hyvä toteutustavaltaan ja kokonaiskestoltaan. Meillä ihmiset olivat todella tyytyväisiä tähän etävalmennukseen”, Canonin Channel Director Petteri Koli kiittää.