Case: Fazer Food Services – MINUN RAVINTOLANI

Minun Ravintolani

Trainers’ House ja Fazer Food Services aloittivat yhteistyön syksyllä 2015. Tavoitteena oli vahvistaa Fazer Food Servicesin myynti- ja palvelukulttuuria. Yhteinen innostava päämäärä – ”Minun Ravintolani” – koostui kahdesta teemasta: 30 miljoonaa hyvää tekevää ravintolaelämystä ja 3 300 rohkeaa ja innostunutta ihmistä.

Myynti- ja palvelukulttuurin vahvistaminen

Onnistumisen mittarit olivat suosittelumyynnin ja asiakkaan keskiostoksen kasvu. Painopisteinä olivat viikkotavoitteet, palaute, onnistumisten jakaminen sekä yksilöjohtaminen nk. Fasu-kahveilla. Onnistumisten varmistamiseksi tiimi määritti ratkaisevia asiakaskohtaamisia. Ne kattoivat ravintolaelämyksen ydinkohdat. Muutoksen tekijät, Fazer Food Servicesin omat 30 muutosvalmentajaa, jalkauttivat sovitut asiat ravintoloihin. Yhteistyön aikana esimiehet käyttivät Trainers’ Housen BEAT-muutosjohtamisen alustaa.

Kaikissa painopisteissä parannusta

”Jo Minun Ravintolaani käynnistäessämme tiesimme, ettei muutos tapahdu hetkessä. Trainers’ Housen kanssa konkretisoimme asiakaskohtaamisen vaiheet ja tekeminen alkaa olla jo tuttua kaikille. Lisämyynti ja suosittelu näkyvät koko yrityksemme luvuissa. Samoin sairauspoissaolot ovat laskeneet 6,7%:sta 5,6%:iin”, Fazer Food Servicesin operatiivinen johtaja Sari Saari kertoo.