Case: Finn-ID – Etävalmennusta myynnin perusasioista

Kertausta myynnin perusasioista

”Etävalmennus onnistui todella hyvin. Tällaisena poikkeusaikana oli hienoa nähdä oma porukka tekemässä ja osallistumassa, vaikka toteutustapa oli uusi. Valmennus eteni jouhevasti ja tehokkaasti – osallistujat huomioitiin kuitenkin jatkuvasti hyvin. Varsinkin tällaisena aikana oli mukava pysähtyä hetkeksi työporukan kesken, jättää muu kiire ja hässäkkä ja keskittyä vain valmennukseen. Hetkellisesti jopa unohti vallitsevan tilanteen, vaikka valmennuksessa käsiteltiinkin etävaikuttamista”, Finn-ID:n myyntijohtaja Aapo Nurmi kertoo.
 
”Tekniikkana Zoom toimi hyvin etävalmennuksessa. Virtuaaliset ”ryhmätilat” olivat hauskoja, kun ryhmät aina vaihtuivat. Tehokkuutta lisäsi myös se, että kaikki ohjattiin automaattisesti ryhmätiloihin ja asiaan päästiin heti kiinni. Joskus kasvotusten tuntuu, että aikaa menee ryhmittäytymisen, siirtymiseen ja aloitukseen. Tällainen ratkaisu on etenkin nopeisiin muutostilanteisiin hyvä. Saimme arvokasta kertausta myynnin perusasioista – tällaisena poikkeusaikana perusasiat hyvin ja tehokkaasti hoitavat selviävät voittajina”, Nurmi päättää.