Case: Marimekko – MYYMÄLÖIDEN TOIMINTAMALLI

Globaali toimintamalli kaikkiin myymälöihin

”Halusimme kehittää ja jalkauttaa globaalit toimintamallit kaikkialle Marimekko-myymälöihin. Toimintatapojen yhtenäistämisellä haimme myynnin kehitystä ja brändin yhtenäistä viestiä”, kertoo Marimekon Head of Global Retail Aleksi Routama. ”Haluamme tarjota asiakkaillemme entistä paremman asiakaskokemuksen sekä henkilöstöllemme henkilökohtaista valmennusta Marimekon asiakas- ja brändikokemuksesta. Halusimme myös sytyttää ihmisissämme voimakkaan kipinän uutta myynnin toimintamalliamme kohtaan.”

Avainmittareissa selvää kehitystä

Henkilökuntamme on kokenut yhteisen tekemisen todella motivoivaksi ja sitä kautta olemme saaneet asiakkailtamme kiitosta entistä paremmasta palvelustamme. Avainmittareista näkee selvää positiivista kehitystä”, Routama kiteyttää. ”Myymälöiden johtamisessa ja myymäläpäälliköiden toiminnassa on nähtävissä selvä ero. Onnistuimme tarjoamaan uusia työkaluja myymäläpäälliköille tiimin johtamiseen, yksilöjohtamiseen, tuloksien mittaamiseen, tavoiteasetantaan ja kommunikaatioon tiimin kanssa.”