Case: RD Velho – Myynnillisten taitojen ja asiakaspalvelun tasonnosto

LIIKEVAIHDON KASVUA

Liikevaihto on kasvanut. Juuri tähän yhteistyöllä Trainers’ Housen kanssa tähtäsimme. Kasvu on ollut jatkuvaa. Koen, että jos olisimme jättäneet valmennuksen pois, emme luultavasti olisi samalla tasolla kuin nyt, eikä kasvu olisi yhtä nopeaa”, RD Velhon Head of Sales Riku Rennicke kertoo.

”Arkeen on jalkautunut uusia toimintatapoja. Jäimme aiemmin odottelemaan tarjouksen esittelyn jälkeen asiakkaan päätöstä. Nyt olemme huomattavasti aktiivisempia välipelissä ja teemme tarvittavat toimenpiteet asiakkaan luottamuksen voittamiseksi. Ihmiset ovat rohkeampia asiakkaiden kontaktoinnissa ja tähän löytyy nyt selkeät käytännöt.

Voisi sanoa, että Trainers’ House tekee itse kuten opettaa. Asiakkuuksien hoitoon liittyvät valmennukset ja tapa, jolla he ovat itse hoitaneet asiakkuuttamme, ovat selkeässä linjassa. On ollut jopa vähän hämmästyttävää, kuinka avoimia olemme olleet yhteistyön aikana. Trainers’ Housella on kyky saada keskustelutilanteet tuntumaan luontevilta, eikä näkemyksiä ja huolia ole tarvinnut niin sanotusti suodattaa. Avoin keskustelu myynnin haasteista on ehto sille, että yhteistyössä voidaan onnistua”, Rennicke jatkaa.

VALMENNUSOHJELMA MYYNNIN VAUHDITTAJANA

Yhteistyön käynnisti RD Velhon tarve asiakaskokemuksen tasonnostolle ja asiantuntijoiden myynnillisten taitojen kehittämiseen.

”Sen sijaan, että myisimme yksittäisiä ihmisiä projekteihin, halusimme ymmärtää asiakasta ja heidän liiketoimintaansa paremmin. Halusimme myös oppia uusia tapoja pitää asiakkaasta entistä parempaa huolta. Tähän liittyy olennaisesti toimintatapojen jalkauttaminen konkreettisen tekemisen tasolle, millä mahdollistetaan parempi asiakaskokemus ja sen myötä pidempiaikaisempia asiakkuuksia. Kävimme Trainers’ Housen valmennuksissa läpi menestyksekkäitä myynnin käytäntöjä aina tapaamisten sopimisesta lopullisiin yhteistyöneuvotteluihin.

Olemme saaneet rohkeutta ehdottaa ja oppineet parempia argumentteja työmme arvon ja hinnoittelun perusteluun. Valmennusten sisältöjä on muokattu juuri meidän tarpeisiimme sopiviksi ja jos olemme toivoneet muutoksia, nämä ovat myös toteutuneet. Tiedän, että meillä on ollut ajan saatossa useita valmennuskumppaneita. Palveluntarjoajista näen Trainers’ Housen aktiivisena ja ammattitaitoisena. Heidän tapansa johtaa projekteja on erinomaista ja he saavat asioita vietyä eteenpäin. Asiakas saa juuri sitä, mitä tilaa”, Rennicke kertoo lopuksi.