Case: Tapiolan Lämpö – KYSYMYKSILLÄ JOHTAMISEN KULTTUURI

Kysymyksillä johtamisen kulttuuri

Tapiolan Lämpö ja Trainers’ House aloittivat yhteistyön syksyllä 2013, tavoitteenaan varmistaa Tapiolan Lämmön tavoitteiden mukainen kasvu ja kannattavuus. ”Halusimme kääntää johtamismallin ylösalaisin: ylhäältä annettujen työtehtävien sijaan halusimme työntekijöidemme ottavan enemmän itse vastuuta omasta työstään ja kehittävän omaa työnkuvaansa ja Tapiolan Lämmön palvelutarjontaa eteenpäin”, Tapiolan Lämmön huoltoliiketoiminnan liiketoimintajohtaja Antti Nevalainen kertoo.

Toimintamallien täyskäännös

”Tulokset puhuvat aina puolestaan! Yhteistyön aikana käyttökate nousi 7 %. Euromääräisesti se tarkoittaa noin 30 % tulosparannusta. Ja jotain kertoo sekin, että suurimman asiakkuutemme omat laadunvalvontapisteet nousivat samaan aikaan yli 60 %”, Nevalainen kertoo.

”On ollut ilo seurata, kun työntekijöidemme ammattitaito ja kunnioitus omaa työtään kohtaan on noussut. Kaikki kehittävät jatkuvasti omaa työtään ja palvelevat asiakkaitamme entistä paremmin. Kehitimme yhteisen tarinan, jota me nyt pääsemme yhdessä kertomaan eteenpäin”, Nevalainen hehkuttaa. ”Lisäksi otamme jokainen vastaan palautetta entistä herkemmin ja sitä kautta kehitymme jatkuvasti.”