Case: Zehnder – AJANKÄYTTÖ JA MYYNTI

Tehokasta ajankäyttöä ja parempaa myyntiä

Trainers’ House ja Zehnder aloittivat ensimmäisen yhteistyönsä uusasiakashankinnan tiimoilta vuonna 2012. Yhteistyön tavoitteena oli lisätä yrityksen tunnettuutta ja tehostaa myyjien ajankäyttöä. ”Olemme pieni maaorganisaatio. Myyntiprosessien ulkoistaminen parantaa myynnin tuloksia ja helpottaa todella arkeamme”, Zehnder Suomen maajohtaja Mikael Ahlskog kertoo. Uusasiakashankinnan kohderyhmäksi määriteltiin logistiikan, varastoinnin ja metalliteollisuuden tuotannosta vastaavia henkilöitä. ”Yhteistyön myötä myyjämme voivat keskittyä siihen, missä heidän aikansa on tehokkainta, eli itse F2F-asiakaskohtaamisiin”, Ahlskog jatkaa.

”Yhteistyö Trainers’ Housen kanssa on sujunut loistavasti ja tapaamiset kotiutuvat jopa 60% hitratella. Aloitimme yhteistyön vuonna 2012 ja vuoden 2014 loppuun mennessä Trainers’ House oli sopinut myyjillemme yli 500 tapaamista, joista olemme kotiuttaneet liki sata kauppaa. Yhteistyömme aikana myyntimme on kaksinkertaistunut”, Ahlskog kertoo. ”Tämä on keskeistä myynnin ajankäytön tehostamista, jotta myyjät voivat keskittyä myyntityöhön kentällä. Olemme olleet todella tyytyväisiä ja jatkamme yhteistyötä parhaillaan vuoden 2015 tiimoilta.”