Toimitusjohtajan katsaus 2018

Toimitusjohtajan katsaus 2018

Trainers’ Housen työn tulokset antavat asiakkaille syyn tehdä yhteistyötä kanssamme. Asiakastulokset antavat meille työn tarkoituksen. Työmme ytimessä on kautta vuosikymmenten ollut ihmisten koskettaminen. Ihminen on arvomme. Jotta ihminen onnistuu muutoksessa, hänen on löydettävä siitä jotain itselleen tärkeää ja inspiroivaa. Autamme asiakkaita kulkemaan muutosmatkaa kohti tuloksia yhdessä ihmisten kanssa, todellisuudesta käsin.

Vuonna 2018 Trainers’ House kasvoi 19 %. Liikevaihto nousi lähes 11 miljoonaan euroon. Vaikka kasvu oli hyvää, emme ole tyytyväisiä. Operatiivinen kannattavuus jäi konsernissa kokonaisuutena 8 % tasolle. Kannattavuuden parantaminen on vuoden 2019 tärkein tehtävä. Erityinen ilonaihe oli Ignis-palvelut, joissa kasvua oli peräti 38 %, toiminta oli kannattavaa ja asiakaskokemus erinomainen. Ignis perusti myös uuden toimipisteen Turkuun keväällä 2018. Trainers’ House maksoi vuonna 2018 ennenaikaisesti kaikki velkansa ja kassatilanne on säilynyt vakaana. Omavaraisuusaste vahvistui 75 prosenttiin.

Esittelimme vuonna 2018 Muutoksen 4 Matkaa -konseptin. Sen toteutus asiakastyössä edistyi systemaattisesti. Jotta voimme auttaa asiakkaita isosti, skaalaten ja kiihdyttäen haluttua muutosta, Trainers’ Housen tehtävänä on sähköistää johtamista ja kanavoida johtamisenergiaa ihmisten arkeen. Tämä tarkoittaa työkaluja, joilla viemme johtamista sähköisiin kanaviin. Myös digitaaliset sisällöt laajentuivat. Johdamme muutosta asiakkaan tukena lähes reaaliajassa ja tuemme ketterää tapojen uudistumista arjessa. Esittelemme uusimmassakin vuosikertomuksessa 10 asiakascasea, joissa maalina ovat todennettavat tulokset ja innostuneet ihmiset.

Trainers’ House on rekrytoinut paljon nuoria, nälkäisiä ja kyvykkäitä työntekijöitä. Tämä on osa yhtiön uudistumista. On hämmästyttävää, miten uusi sukupolvi oppii tekemällä ja haasteen alla, kun he saavat tukea ketterään oppimiseen. Trainers’ House muutti syksyllä 2018 uusiin toimitiloihin Helsingin Salmisaareen. Uudet tilat mahdollistavat aikaisempaa paremman asiakas- ja työntekijäkokemuksen sekä toiminnan kasvattamisen.

Trainers’ House on markkinoinnilla
johdettu yhtiö. Yhtiö käynnisti tämän vuoden alussa #mojomornings -sisältömarkkinoinnin, jossa kiinnostavalla sisällöllä puhutellaan päättäjäkohderyhmää. Tämän merkitys näkyy huomioarvon ja arvokkaiden kontaktien määrän kasvuna. Palveleva sisältömarkkinointimme ei ole tylsää, vaan jännitteistä, hieman rosoista ja kiisteltyäkin herättäen mielenkiinnon. Lopulta palvelemalla ansaittu huomio kääntyy suhdemarkkinoinnissamme asiakkaille arvoa luoviksi kohtaamisiksi. Ideana on palvella asiakkaitamme vahvuuksista käsin. Sisältömarkkinointi, Igniksen kontaktointikyky, täsmätilaisuudet uusissa tiloissa sekä kasvava määrä myyntikohtaamisia luovat jatkuvasti asiakasarvoa jo ennen varsinaisen yhteistyön käynnistymistä.

Tästä on hyvä jatkaa matkaa.
Nöyrä kiitos hyvät asiakkaat.

Kiitos, että olette jälleen luottaneet meihin ja antaneet meidän olla tukemassa työtänne. Kiitos myös rakkaat työtoverit ahkeroinnista. Saamme tehdä merkityksellistä työtä!

Arto Heimonen