Toimitusjohtajan katsaus 2019

Toimitusjohtajan katsaus 2019

Todennettavia tuloksia – innostuneita ihmisiä

Trainers’ Housen strategiana on koskettaa ihmistä, sähköistää johtamista ja tuottaa todennettavia tuloksia. Asiakastulokset antavat meille työmme tarkoituksen ja asiakkaille syyn tehdä yhteistyötä kanssamme. Tuemme asiakkaiden ketterää tapojen ja toimintakulttuurin uudistumista moderneilla menetelmillä. Asiakkaat ostavat meiltä varmuutta, tuloksellisuutta ja sujuvuutta hankkeidensa toteutukseen.

Vuonna 2019 Trainers’ Housen liikevaihto oli edellisen vuoden tasolla. Liikevaihto oli 10,5 miljoonaa euroa. Ignis-palveluiden kasvu ja kannattavuus olivat hyvät. Emme olleet kuitenkaan kokonaisuuteen tyytyväisiä. Operatiivinen kannattavuus jäi konsernissa kuuden prosentin tasolle. Kassatilanne on säilynyt vakaana. Yhtiö saavutti merkittävän rajapyykin jakamalla osinkoja omistajien pitkän korpivaelluksen jälkeen. Kannattavuuden parantaminen on edelleen tärkein tehtävämme.

Muutoksen 4 Matkaa -konseptin toteutus asiakastyössä edistyi systemaattisesti. Tuemme asiakkaiden ketterää tapojen sekä toimintakulttuurin uudistumista moderneilla menetelmillä. Luomme asiakkaille totuudenhetkiä ja haemme niistä palautetta. Esittelemme tässäkin vuosikertomuksessa 11 asiakascasea, joissa toimintatapamme todentuvat asiakkaiden esitteleminä.

Trainers’ House on rekrytoinut nälkäisiä ja kyvykkäitä työntekijöitä. Tämä on osa yhtiön uudistumista, jota jatkamme. Tuemme nopeaa oppimista tuotteistamalla keskeiset mallit ja työkalut. Yksinkertaistamme myynti- ja lunastustyötä siten, että työstä tulee vakioitua, sujuvaa ja tehokasta. Pienennämme eräkokoa, lisäämme hands-on työskentelyä sekä vakioituja konsepteja. Työmme vaikuttavuus ja laatu kasvavat.

Panostamme sisältömarkkinointiin, jossa kiinnostavalla sisällöllä puhutellaan päättäjäkohderyhmää. Saimme uusia yleisöjä kymmeniä tuhansia ja järjestimme uusissa tiloissamme vuonna 2019 valmennuksien lisäksi kymmeniä asiakastilaisuuksia. Tavoitteena on ollut lisätä huomioarvoa ja kontaktien määrää. Ideana on kääntää palvelemalla ansaittu huomio suhdemarkkinoinnissa asiakasarvoksi ja kate-euroiksi.

Testaamme johtamisen sähköistämisessä ja mediallistamisessa uusia ansaintamalleja, jossa hyödynnämme muun muassa modernia tekniikkaa. Tavoitteena on palvella asiakkaita esimerkiksi muutosjohtamisen sisällöissä, tarinallistamisessa ja muutosviestinnässä, verkkovalmennuksissa sekä ajankohtaisissa maksullisissa sisällöissä.

Jatkamme uutteraa työtä. Kiitos hyvät asiakkaat. Kiitos, että olemme saaneet olla mukana hankkeiden toteutuksessa. Kiitos rakkaat työtoverit ahkeroinnista. Työmme on jälleen ollut merkityksellistä!

Arto Heimonen