Trainers’ Housen puolivuosikatsaus Q2 2018

Trainers’ Housen puolivuosikatsaus Q2 2018

Lue puolivuosikatsaus

Trainers’ House jatkoi tuloksen tekemistä

Yhtiön myönteinen kehitys mahdollisti suunniteltua nopeamman saneerausohjelmasta irrottautumisen. Aikaisemmin kerrotulla tavalla yhtiö maksoi katsauskaudella jäljellä olleet saneerausohjelman mukaiset velat kokonaisuudessaan.

Velkojen maksusta johtuen yhtiön kassavarat pienentyivät. Nyt onkin entistä tärkeämpää keskittyä asiakasarvoa tuottavaan laskutettavaan työhön. Samanaikaisesti asiakastyöhön liittymättömien kulujen ei saa antaa kasvaa. Tavoitteena on turvata likviditeetti ja pystyä maksamaan osinkoa jatkossa. Toisella vuosineljänneksellä työntekijöiden asiakkaiden kanssa viettämä aika lisääntyi. Alkuvuoteen verrattuna tämä johti esiteltyjen tarjousten määrän nousuun. Myynti vahvistui viime vuoteen nähden. Asiakasaktiivisuuden kasvu johtuu pääasiassa nuorten myyjien tason noususta.

Tytäryhtiön Ignis Oy:n vahva kehitys jatkui. Kysynnän siivittämänä yhtiö nosti palvelun hintoja paremmin tuotettua asiakasarvoa vastaavaksi. Lisäksi rekrytointi jatkui. Katsauskauden lopussa työsuhteessa oli 160 markkinoijaa. Markkinoijat ovat pääasiassa osa-aikaisia opiskelijoita tai vastavalmistuneita. Työssäviihtyvyys on huippuluokkaa. Ei siis ihme, että 92 prosenttia asiakkaista on valmis suosittelemaan palvelua. Aikaisempiin vuosiin verrattuna Igniksen osuus konsernin tuloksesta on vahvistunut merkittävästi.

Katsauskauden lopulla yhtiö päätti muuttaa uusiin toimitiloihin Helsingin Ruoholahteen lokakuun alussa. Ratkaisu tukee yhtiön seuraavan kasvuvaiheen toteuttamista. Lisäksi uusi toimitila on aikaisempaa käyttökelpoisempi. Trainers’ Housen toimintaidea on sähköistää johtamista. Siirrämme vaikuttamista sähköisiin kanaviin. Tavoitteena on luoda uusi, monistettava liiketoimintamalli. Mallissa yhdistyvät muutoksen markkinointi, digitaaliset sisällöt, Ignis-palvelut, valmennus sekä sähköinen muutoksen läpiviennin alusta BEAT. Yhtiöllä on merkittäviä uuden liiketoimintamallin mukaisia asiakasprojekteja. Asiakkaiden ostokäyttäytyminen ja yhtiön toiminta uudistuvat vähitellen, eikä tämä tapahdu ilman kasvukipuja.

Kiitos suurenmoisille työntekijöille, asiakkaille ja muille yhteistyötahoille alkuvuodesta. Rakastamme teitä.

Arto Heimonen